Home

Přihlášení

Přihlašovací formulář



Statistika

Počet zobrazení článků : 57404

Phoca Gallery Image Module

cimg0824
Image Detail


Designed by:
SiteGround web hosting Joomla Templates

John Forest Bikers Page
Podzim na Valašsku PDF Tisk Email
Napsal uživatel Administrator   
Neděle, 20 Říjen 2013 18:55

Podzim na Valašsku

aneb nedělní odpoledne s Yamahou WR

Fotky naleznete ve fotogalerii nebo zde:

Aktualizováno Pondělí, 13 Únor 2017 20:55
 
PDF Tisk Email
Napsal uživatel John Forest   
Pondělí, 14 Říjen 2013 08:25

Byl jsem tam!

Expedice  Around the Black Sea

(pro ty, co nemají facebook :-)

Byl jsem tam. Zde jsou fotky jako důkaz:

Photo Galerie:

Aktualizováno Pondělí, 13 Únor 2017 20:55
 
Expedice Kavkaz 2013 PDF Tisk Email
Napsal uživatel John Forest   

EXPEDICE KAVKAZ 2013


Cesta Tureckem kolem Černého moře k Araratu, na Malý a Velký Kavkaz (Gruzie a Arménie) a Ruskem a Ukrajinou zpět. Takový je tedy plán. (Česko, Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, Turecko, Gruzie, Arménie, Rusko, Ukrajina, Polsko, až 9000 km).

Start 9.8. 2013

 

Mapa předběžné trasy:

Skutečnost:

Zde jsou pak odkazy na předešlé plány expedice z roku 2011...

{jcomments on}

 


 

Už jsme DOMA !

10000 Km, 10 zemí, 21 dní, 3 motorky, Ararat, Kavkaz, Eufrat, Volga, Don, Dněstr, Severní Osetie, Ingušsko, Dagestán, Iránská hranice a nocleh nad Čečenskem, ruská step i dálnice,Sofia, Istambul, Tbilisi, Volgograd, Prochorovka, Bobrov, Voroněž, Kiev, Tuz Gölü, Göreme - Kappadokia, Aslantepe, Noemova Archa, Şeytan Kalesi, Mestia, Uzhguli, Vardzia ..., první výběr z fotek najdete ve fotogalerii: KAVKAZ 2013

Nebo taky tady - FOTOGALERIE:

 
Albánie 2012 PDF Tisk Email
Napsal uživatel John Forest   
Sobota, 28 Duben 2012 19:40

Využívám nadpisu a přidávám odkaz na fotky z 3800 km dlohé expedice do Albánie přes Bosnu a Černou Horu (Monte Negro).

Zbytek textu v tomto článku sloužil k přípravě expedice a je minulostí, ale popsané trasy a podmínky byly veskrze dodrženy, jen cesta zpět vedla přes Boku Kotorskou, Dubrovník, Mostar, Banja Luku...

Fotky z této expedice najdete ve fotogalerii nebo když kliknete sem. Popisy k některým fotkám snad někdy doplním, více je toho na mém profilu na Facebooku :-).

Tak letos se Kavkaz asi opět ruší a místo něho to zřejmě bude Albánie, Bosna a Hercegovina, Republika Srbska, Černá Hora. Trasy i termín se zatím ladí.

Tahle fotka je jen pro navnadění:

(malá tenerka už se tam byla virtuálně podívat a prý je to tam docela dobré...)

Tak zatím vidím trasu takto: Komárno, přejezd do Maďarska, dálnice M1 směr Budapešť,okruh kolem Budapešti, dálnice M5 až do Moháče, přejezd do Chorvatska (Slavonie) a u Osjeku nájezd na dálnici A5, po ní až k řece Sávě, pak na dálnici A3 směr Bělehrad, po cca 40 km pak sjezd na hraniční přechod do Bosny - Županja (zde je možnost prvního noclehu v lesíku), pak po silnici č. 18 kolem Tuzly na Kladanj až skoro do Olova. (pozor: zde je změna proti předchozí verzi cesty) Před Olovem pak do leva na Sokolac, po 19-3 a 20 až do Goražde přes Rogaticu a horský přejezd Odzak (za horizontem je  vlevo odbočka na vyhlídku), z Goražde přejezd do Černé Hory po místní silnici směr Plevlja přechodem Metaljka a pak v národním parku Durmitor např. návštěva Černého jezera (kolem jsou hory cca 2500 n.m.). Motorkáři, co tu byli, ale spíš doporučují vyhlídkovou trasu, která už je zapracovaná v naší cestě. Tady někde končí ta přejezdová část a začíná část akční :-). Přejezd sem je od nás je maličko přes 1000 km.

Po nastudování podkladů je zde stručný popis pokračování plánované základní trasy:

K dispozici je prověřená trasa od Beby z Goražde na Foču, tam je třeba trefit odbočku kolem potoka na Dragočavu a pak pokračovat na přechod Meštrevac/Slatina, údajně je podobný přchodu z filmu Tři veteráni. A taky údajně je to jen lehká šotolina. Před přechodem je camp (druhý nocleh?). A zase pokračujete krásnými lesy, kolem obrovského dolu na zinek a v Šula vyjedeme na asfalt. Pak už po asfaltu až do městečka Pljevlja. Pod Plevljou je
Z Pljevlja je nejlepší pokračovat na Žabljak přes známý vysoký betonový most přes řeku Taru.

V Žabljaku musíme trefit nenápadnou odbočku na uzounkou asfaltku. Ta se přehoupne přes hory, ze severo/východní strany obejde Durmitor, změní se v šotolinu a spadne prudkými serpentýnami do kaňonu Sušica. Na dně kaňonu bývá jezero, ale to je v létě obvykle vyschlé. Cesta se na druhé straně kaňonu prudce vyšplhá nahoru. Po cestě je super hospoda, před ní se dají postavit případně stany.
Dál pokračuje už asfaltka, ale stojí rozhodně za projetí. Silnička přeskočí přes centrální masiv Durmitoru a naprosto úchvatnou krajinou se stočí zpátky k Žabljaku.
Stojí za to dojet ještě ke kaňonu Komarnica - hezké koupání a asi i možnost táboření těsně nad kaňonem.
Naopak Žabljak a jeho Černé jezero asi vynecháme. Žabljak je rozkopaný a šeredný a u Černého jezera se platí údajně i za vzduch.

Další cesta vede na Šavnik. V Šavniku odbočuje nanapadná cesta serpentinou prudce vzhůru do kopců. Cestou je právě odbočka na soutěsku Komarnica. Směr je údajně dobře značen na cedulích.
Silnička se vyhoupne do kopců a asfalt brzy skončí. Silnice pořád zužuje a zhoršuje. Žádné směrovky po cestě nejsou, ale mám trasy v GPS.
Toto je nejtěžší a nejopuštěnější část cesty. Pak už se cesta pomalu vylepší a po několika km vyjedeme na silnici nad tunelama. Cesta pokračuje dál do Kolašinu.

Z Kolašinu pak budeme pokračovat na Andrijevicu Na horizontu je odbočka do prava, kde je možná výjezd na horské hřebenové louky. Tahle cesta, ale nemusí být zrovna lehká. Dál se jede z Andrejevice na Plav, Plavské jezero, Gusinje, U městečka Gusinje je nádherné údolí řeky Skákavice, které se táhne směrem do pohoří Prokletije, z druhé strany od Thetu. Toto údolí ukrývá několik silných vývěrů, vodopád a nádherné místo na spaní.

Z Gusinje pak už do Albánie, na její nejopuštěnější konec (respektive začátek). Ještě v Lepushe občerstvení a pak už hranice. Přes Selce do Tamare, kde je malý pivovar. cesta je šotolinová, serpentíny mezi "dramatickými skalami" kolem řeky Cem směrem na Skadar a Skadarsko jezero. Od tud už není daleko k moři, tak bych udělal přestávku na koupání?

Další trasy po Albánii jsou v elektronicke podobě (gdb nebo kmz), jejich popis sem dám až po konečné optimalizaci :-) V plánu je třeba docela obtížný přejezd z Kopliku přes Theti do Skadaru (Albánské Alpy) nebo odpočinek na trajektu plujícím v severských fjordech (trajekt Fierze - Koman) i návštěva údolí Valbone...

Návrat předpokládám přes Makedonii a Srbsko, Možná jen přes Kosovo, ale už jen po hlavních silnicích s mezinoclehem u Szegedu... Realita byla Dubrovnik, Mostar, Banja Luka, tj. Chorvatsko a Bosna...

Trasy  pro import do Google Earth nebo do Garmina poslu mailem na požádání.

Zásadní připomínka: K motorkám je opět potřeba plná moc typu Ukrajina, tedy zmocnění řídit motorku, zejména pokud je napsaná na firmu nebo jinou osobu! Tentokrát je lepší anglicky.

 

Aktualizováno Úterý, 30 Červenec 2013 13:24
 
Tabletova navigace PDF Tisk Email
Napsal uživatel John Forest   
Sobota, 02 Březen 2013 21:59

Objevil jsem kouzla tabletové navigace. A protože jsem zjistil, že to zajímá stále více lidí, hodím sem pár slov o mých aktuálních zkušenostech.

Hardware: Testoval jsem nejprve 7" Google Nexus. Dokonalý, možná nejlepší, ale nakonec jsem si pořídil Samsung Tab2 7". Samsung má horší procesor a menší rozlišení displeje, ale displej je IPS+ a je líp čitelný na slunci. Je taky o něco menší než Nexus a lépe se vejde do pouzdra. Hlavním důvodem, proč Samsung, ale byla rozšiřitelnost paměti o SDCart, slot na normální SIM a zástrčka na nabíjení, která nepujde tak snadno vydrncat, jako mikrousb port (je to ale i nevýhoda dalšího káblíku) a poslední důvod, kromě čidla GPS má Samsung i ruský Glonas, což se na východě může hodit. Jinak jsou na trhu i levnější tablety, které řeší většinu toho, co hlavní značkové (např. Acer Iconia, GoClever atp.).

Uchycení na motorku jsem nejdřív uvažoval do pouzdra na tankvak, ale pak jsem objevil tohle viz. odkaz do obchodu. Odkaz je do Touratechu, ale koupil jsem pouzdro v normálním obchodě. Touratech  má ne webu nejvíc obrázků. Pouzdro je vodotěsné s fólii, skrz kterou jde ovládat diplej. Pouzdro má i kloub a svorku na velkou trubku řidítek, ale zvolil jsem nakonec jistější řešení a za 40 CZK jsem si nechal našít uchyty na tyčku před plexisklem, což je řešení jen pro Super Tenere. Možná to ten originální držák ale vydrží....

Software: Tablety musí mít operační systém Android. U IPadu jsem rozchodil několik navigací, ale dostat dovnitř vlastní mapy a stopy se mi nepovedlo. Malé tablety s Windows8 zatím na trhu s gps nejsou, takže ještě jednou, operační systém android.

V Google Play obchodě je celá řada navigací (včetně TomTom a Garmina), ale nejvíc se mi osvědčila zatím Be-on-road. Bbe-on-road je první navigace, která nabízí mapy od různých mapových poskytovatelů, a především umožňuje jejich vzájemnou kombinaci při výpočtu trasy, což je bomba. Zkoušel jsem Vladikavkaz na Kavkazu a spočetla celou trasu najednou. Mapy jsou mnohé zdarma a nebo za akceptovatelnou cenu v řádu desítek nebo stovek korun (Podrobná recenze ZDE.).

Protože map není nikdy dost, tak další software je český Locus Map. Je funkční i ve verzi Free, která je zdarma, ale doporučuju utratit těch 189 CZK za verzi PRO.  Jde o GPS outdoor navigační aplikaci i pro pěší turistiku, geocaching, sportovní aktivity a váš každodenní život. Aplikace nabízí mnoho druhů cyklistických a turistických map pro off-line použití. Spolupracuje s - OpenStreetMap - OSM, Freemap, SHOCart, SmartMaps, MapQuest, Navigasi, Turaterkep, NzTopoMaps, Osmapa.pl, ChartBundle a další. Většina z map jsou ke stažení pro offline použití. Umí i vektorové mapy a naviguje po nich. Celá sada map z celého světa ke stažení a funguje i z vlastními mapami !!!, stopami a trasami, včetně zobrazení v Google Earth. Umí si nastahovat Google satelitní snímky do ofline formártu a další věci, keré jsem ještě nevyzkoušel nebo neobjevil. Jediný systém, ve kterém mám vektorové mapy např. Gruzie, Arménie, Azerbejdžánu, Turecka a Čečenska ... Země jako Rumunsko už zde nejsou vyjímečnou exotikou, ale samozřejmostí. Vlastní mapy se dají dělat na PC v softtweru MOBAC Atlas creator (ke ztažení např. na www.uloz.to, kde jsou i zajímavé mapy pro Locus i Androzic) Nějaké další recenze ZDE.

Podobný je program Androzic. Dnes už asi méně dokonalý než Locus, ale umí formát OZI Exploreru a vtom mám od kolegů motorkářů nejvíc ztažených exotických map. Neumí navigovat, jen ukazuje polohu a zaznamenává stopu nebo body...

Jinak určitě stojí za hřích i Soviet Military Maps Pro, kde získáte celou zeměkouli v ruských vojenských mapách v dostatečném měřítku...

Přidávám pár fotek z mého řešení. Je tam i vidět, že si můžete dopřát i aplikaci z novými budíky v různých barvách a funkcích...

Samozřejmě je to tablet, takže tam fungují další on line aplikace typu Google Maps, Google Earth, Yandex Maps atp.

Mam tam i ruzné předpovědi počasí, katastr a všechno další, na co je člověk zvyklý z PC.

Na zařízení může běžet současně několik platforem a navigací jako Sigic, TomTom, Garmin, Dynavix atp. Podívejte se do Google Play. Je tam toho milion...

Tablet vydrží navigovat bez připojení na síť jen několik hodin, proto je třeba myslet na dobíjení. Napětí je stejné jako v USBportu, proto stačí jen auto usb nabíjení, káblík je už u většiny tabletů součástí.

Na závěr přidávám pár obrázků na kterých je vidět možnosti, včetně překryvů map. A teď se dívám, že fotky jsou o něco výše, ale je to dobré, tak to tak nechám. :-)

 

Aktualizováno Úterý, 30 Červenec 2013 13:28
 
338 a 350 dní PDF Tisk Email
Napsal uživatel John Forest   
Pondělí, 23 Duben 2012 20:13

Návrat do sedla po 338 dnech nedobrovolné přestávky vypadá takto. Víc k  tomu asi netřeba.

A taky se nám po 350 dnech vrátila domů malá Tenere a myslím, že vypadá dobře.

Radujte se se mnou :-).

Aktualizováno Sobota, 05 Květen 2012 20:17
 
<< Začátek < Předchozí 1 2 3 Další > Konec >>

Strana 2 z 3

Anketa

Jak se Vám tu líbí?
 

Kdo je online

Právě připojeni - hostů: 9 

Reklama

Ilustrace

laska3.png